Leanware tarjoaa satojen asiantuntijoiden kehittämän uuden sukupolven järjestelmän, joka on vastaus monipuoliseen oston ja toimitusketjun hallinnan tarpeeseen. Markkinoille juuri tullut järjestelmä auttaa ostamisessa ja tuo toimitusketjun hallinnan osaksi liiketoimintaa. Prosessit, tavoitteet ja mittarit: siinä on jutun juju. Olemme Suomen markkinajohtaja, yhteensä 200 asiakkaalla.
Liity voittavaan joukkueeseen!
”Varaston arvo on alentunut yli neljä miljoonaa euroa.”
– Timo Eronen, Tuotanto- ja logistiikkajohtaja, Airam Electric Oy Ab
”Toimittajien KPI-raportti on tuonut ryhtiä ja ammattimaisuutta toimittajahallintaan. Se on hankintapäällikön tuki ja turva toimittajien kanssa keskustellessa. Ei tarvitse enää epäillä, että ovatko tilastot ajan tasalla, ja olenko rakentanut Excel-tiedostoni oikein.”
– Simo Kangastupa, Hankintajohtaja, Mitsubishi Logisnext Europe Oy
”Saapumisrivit ovat vähentyneet 30 % ja palvelutaso on noussut n. 5 %. LeanwareSCM:n avulla myymälöissä ylläpidetään tuotevalikoimaa, jolle on oikeasti kysyntää. Olemme onnistuneet kasvattamaan varastokiertoa ja laskemaan varastoarvoja.”
– Päivi Yli-Juuti, Ketjukoordinaattori, Pentik Oy
”Tehdään oikeita asioita ja tehdään ne oikein. Tuloksia syntyi jo muutamassa viikossa ja työmäärää on saatu vähennettyä jopa 40 %. Lisäksi saimme parannettua varaston arvo/kiertonopeutta 35 %.”
– Esko Myllärinen, Tukkumyynnin vastaava, Autokeskus Oy
”Koemme että globaalisti käytettävänä ohjelmistona LeanwareSCM on yhdenmukaistanut operaativisen hankinnan toimintatapoja niin Ponsse Oyj:ssä kuin sen tytäryhtiöissä. Saatavuus on parantunut ja asiakkaan kokema palveluaste on parempi.”
– Teija Pesonen, Development Engineer, Ponsse Oyj
”LeanwareSCM on antanut laskentarutiinit, mittarit ja seurannat päivittäiseen ohjaamiseen. Näillä työkaluilla ostajan työ on aiempaa helpompaa ja oikea varaosa on oikeaan aikaan oikeassa paikassa.”
– Vesa Savela, Korjaamo- ja varaosapäällikkö, VDL Bus & Coach Finland Oy
Toimitusketjun tehokkuudella on ratkaiseva merkitys yritysten tuottavuudelle. Monet yritykset ovat vieneet digitalisoinnin seuraavalle tasolle valitsemalla Leanwaren toimitusketjun aivoiksi. Näin osto, tuotanto ja johto saavat täyden hyödyn irti toiminnanohjausjärjestelmiin säilötyistä tietomassoista ja parantavat kilpailukykyään.
SCM:n, osaavan henkilöstön ja sujuvien prosessien avulla saavutamme parannuksia toimitusvarmuudessa, varastojen optimoimisessa sekä järkevissä ostoerissä. SCM:n avulla parannat keskeisiä toimitusketjun hallinnan tunnuslukuja, kuten saatavuutta, varaston arvoa ja varaston kiertoa sekä työmäärää.
LeanwareSCM palveluiden avulla varmistat samanaikaisesti, että raaka-aineita ja tuotteita on tarpeeksi saatavilla, työpanokset kohdistetaan oikeisiin asioihin, datan käsittely ja raportointi on helppoa sekä pääomaa ei tuhlata ylivarastointiin.
Keskeiset tunnusluvut paranevat
Oikeita nimikkeitä oikeaan aikaan.
Älä kilpaile hinnalla, vaan toimitusajalla.
Aina oikea valikoima ja toimitusvarmuus.
Ei ali- tai ylivarastointia
Vähennämme rutiinityön määrää.
Selkeät tehtävät ja priorisoinnit.
Visualisoitu toimitusketju ohjaa oikeaan tekemiseen.
Selkeät prosessit ja työkalut analysointiin ja raportointiin.
Järjestelmä ehdottaa datan perusteella milloin kannattaa varastoida ja milloin ei.
Tutustu SCM:n uusiin toiminnallisuuksiin ja käyttöliittymän erikoisuuksiin.
Vain tarvittavat tiedot ovat näkyvillä. Oletusroolit lisäävät tietoturvaa ja poistavat informaatioähkyä. Roolipohjaisuus antaa käyttö-, muokkaus- ja näkyvyysoikeudet käyttäjätasolle asti.
Se mahdollistaa myös mobiilikäytön. Oleellisen tiedon jakaminen muille on sujuvaa. Ei vaadi erillistä asennusta koneelle ja uusin versio on aina käytössä.
Tärkeimpien asetusten ja mm. nimikkeiden ohjausten tekeminen tehdään ohjattuina toimintoina. Se helpottaa ja ohjaa käyttöönotossa, mitä on tehtävä missäkin vaiheessa.
Laaja datamäärä on visualisoitu ymmärrettävässä muodossa, ja se mahdollistaa hyvän toimitusketjun hallinnan.
Kaikki tieto ja kommentit kirjataan järjestelmään, jolloin kömpelö hiljainen tieto poistuu ja toiminta digitalisoituu. Paperiset muistiinpanot jäävät taka-alalle, jolloin uusia työntekijöitä on helpompi perehdyttää.
Raportointi mahdollistaa reaaliaikaisen seurannan, jopa mobiilisti. Raportit ovat selkeitä, kompakteja ja helppolukuisia. Saat näkyvyyden toimittajayhteenvedoista asiakaspäähän asti, eli koko ketjun avattuna. Raportointikokonaisuus on kehitetty yli 500 käyttäjän tarpeiden mukaisesti, jonka visuaalisuus, käyttöliittymä ja toiminnallisuudet ovat jo valmiiksi mietittyjä.
Voit pilkkoa kokonaisuudet ohjatuiksi osakokonaisuuksiksi, joilla on omat tavoitteet, mittarit ja ohjausmalli. Tarkasteltavat asiat voidaan jakaa omiin kokonaisuuksiin, esimerkiksi voidaan tarkastella yhtä tuoteryhmää koko varaston sijaan.
Oston ja toimitusketjun hallinnan päivittäinen operointi on reaktiivista: sammutetaan paloja, tehdään tilauksia ja katsotaan mitä on myöhässä. Moni pakollinen asia jää tekemättä, koska keskittyminen on toisaalla. Tehtävälista kertoo mitä pitää tehdä ja milloin se on järkevintä.
Asetetaan ensiksi tavoitteet ristikkäisille tunnusluvuille (varaston arvo, työmäärä, saatavuus) ja tämän jälkeen lasketaan ohjaus, joka johtaa näihin tavoitteisiin. Tämä mahdollistaa huipputuloksen. Lisätietoja saat asiakastarinoista
LeanwareSCM tuo faktoihin perustuvan ja selkeän prosessin ohjaustavan hallintaan. Järjestelmä ehdottaa milloin kannattaa varastoida ja milloin ei.
SCM on ainutlaatuinen ratkaisukokonaisuus toimitusketjun hallinnan tekemiseen, seurantaan, läpinäkyvyyteen sekä raportointiin ja analysointiin. Saat oleellisen datan järkevässä muodossa visualisoituna, ja apua tiedon käsittelyyn sekä hyödyntämiseen. Toimitusketjusta tulee läpinäkyvää toimittajista asiakkaisiin.
Tuote laskee dynaamisesti ohjausarvoja, huomioiden kulutuksen tai ennusteiden muutokset, luo selkeät prosessit ja toimintatavat ostamiseen, toimittajayhteistyöhön ja valikoiman hallintaan sekä tuotepolitiikkaan.
Organisaation on optimoitava ja digitalisoitava toimitusketju. Ohjatuilla prosesseilla ja järjestelmillä varmistetaan, että oikea materiaalit ovat oikeissa paikoissa oikeaan aikaan, kaikkialla maailmassa. Samalla voidaan estää liikavarastointi ja varaston loppumiset. Tämä parantaa kassavirtaa ja pienentää kustannuksia.
Saat oston työn selkeämmäksi ja voit näyttää onnistumisia, sillä nyt siihen on työkalut. Saavutat pienemmät varastot ja paremman saatavuuden, mutta ennen kaikkea helpotat työtä ja parannat motivaatiota sekä asiakastyytyväisyyttä. Saat järjestelmän, mutta myös osaamisen ja koulutuksen tueksi, sekä oppeja hyödyntämään lukuja, mittareita ja raportteja.
Kaikki järjestelmämme ovat saatavilla joustavana SaaS-ratkaisuna tai on premise -asennuksina omalle palvelimelle. Järjestelmämme ovat mobiilioptimoituja ja käytettävissä millä tahansa päätelaitteella.
Lue lisää toimitusmalleistaVaraa meiltä 30 min demo, niin esittelemme kuinka tunnistat ylimääräiset tuotteet varastossa, optimoit varastosi sekä lisäät myyntiä varmistamalla tuotteiden saatavuuden helppokäyttöisellä ja nykyaikaisella osto- ja hankintaohjelmistolla.