Ultratuore ruoka vaatii ultratehokasta logistiikkaa

Leanware toteuttaa Fresh Servant Oy:n tehdaslaajennuksen logistiikkakeskuksen ohjauksen. Fresh Servant Oy:n tehdaslaajennus tuplaa tehtaan pinta-alan sekä nostaa toimituskyvyn miljoonaan ultratuoreeseen annokseen viikossa. Investoinnin kokonaisarvo on 25M€. Huima volyymi, kasvava tuotemäärä sekä tuoreus asettavat isot vaatimukset tehtaan omalle logistiikalle.

”Ruoan revoluutiota ajavat ultratuoreus, laatu, helppous sekä laaja valikoima. Tämän vuoksi investoimme Suomen sekä Pohjoismaiden moderneimpaan logistiikkakeskukseen. Siellä pystymme yhdistämään parhaalla mahdollisella tavalla käsityön, automaation sekä digitalisaation”, sanoo Fresh Servantin toimitusjohtaja Sami Haapasalmi.

”Toimintamme kehittyy ja kasvaa koko ajan. Vain muutos on meillä varmaa. Valmistaudumme mm. robottikeräykseen, automaattilavoitukseen sekä automaattitrukkien käyttöön. Siksi varastojärjestelmän kehitys halutaan pitää lähellä ja irrallisena automaatiotoimittajasta. Leanware on todistanut olevansa erinomainen ja palveluhalukas kumppani monimutkaisissa järjestelmissä. Leanwarelaiset ovat auttaneet meitä ratkaisemaan kasvusta aiheutuneita pullonkauloja useasti. Vanhasta automaatiosta on saatu kaikki irti. Uskomme saman erinomaisen yhteystyön jatkuvan myös uuden laajennuksen myötä”, kertoo logistiikka- ja tekninen johtaja Daniel Asplund Fresh Servantilta.

Leanware Oy:n toimitusjohtaja Ville Keskinen: ”On suuri ilo olla mukana investoinnissa, jossa syntyy 200 uutta työpaikkaa. Fresh Servantin investointi tuo esiin selkeästi trendit, jotka vaikuttavat logistiikkaan: kasvava nimikemäärä, ultratuoreus ja laatu. Tarvitaan toimintavarma, nopea ja kustannustehokas tavaravirta tehtaalta kauppaan ja lopulta asiakkaan lautaselle. Lisäksi tehokas ja vastuullinen logistiikka vähentää ruokahävikkiä ja hiilijalanjälkeä.”

Laajennusosan varastoautomaation toimittaa SSI Schäfer. Päävarastona on shuttle-järjestelmä ja siihen liittyvä robottikeräys ja flow rack -keräysjärjestelmä sekä automaattilavoitus. Nykyinen miniload-varasto keräysjärjestelmineen liitetään saumattomaksi osaksi uuteen kokonaisuuteen. Korkeavolyymiset tuotteet kerätään uudesta järjestelmästä, jonka jälkeen samoihin laatikoihin kerätään pienivolyymiset tuotteet miniloadista. Leanware vastaa tästä integraatiosta.

Fresh Servantin tiedote:

Lisätietoja:

  • Fresh Servant: Toimitusjohtaja Sami Haapasalmi 0447812430 ja Logistiikka- ja Tekninen johtaja Daniel Asplund 044 7812485
  • Leanware Oy: Toimitusjohtaja Ville Keskinen 050 5936587 ja Business Director Ilkka Muilu 040 5827692

Leanware Oy on kilpailukyvyn kehittämisen asiantuntija- ja ohjelmistotalo. Tehostamme asiakkaidemme toimintaa leanaamalla prosesseja sekä toimittamalla operatiivista toimintaa ohjaavia älykkäitä ohjelmistoratkaisuita. Yli 200 asiakastamme hyödyntävät ohjelmistojamme tuotannon, toimitusketjun ja sisälogistiikan digitalisointiin sekä datan analysointiin ja tiedolla johtamiseen. Leanwarelle työskentelee yli 100 asiantuntijaa, ja liikevaihto vuonna 2021 on 12M€.

LeanwareWMS on Suomen käytetyin varastonhallintajärjestelmä, jolla ohjataan sekä manuaalisia että pitkälle automatisoituja varastoja. Merkittävää osaa Suomen automaattivarastoista ohjataan LeanwareWMS:llä. https://leanware.fi/tuotteet/tehtaan-sisalogistiikan-wms/

Tilaa uutiskirje

Tilaamalla uutiskirjeen saat uusimmat blogikirjoitukset sekä tietoa Leanwaren tapahtumista ja ajankohtaisista asioista suoraan sähköpostiisi.

    Tätä lomaketta suojaa Google reCAPTCHA, ja Googlen tietosuojakäytäntöä ja käyttöehtoja sovelletaan.

    Ajankohtaista

    11.4.2024 Toimitusketjun data-analytiikka

    Webinaarissa käsitellään data-analytiikkaa toimitusketjun näkökulmasta sekä erittäin ajankohtaista tekoälyaihetta. Lue lisää

    7.3.2024 WMS-klubitapaaminen ja yritysvierailu

    WMS-klubi on Leanwaren fasilitoima asiantuntijaverkosto asiakkaille, jonka kautta pääsee verkostoitumaan ja vaihtamaan ajatuksia sisälogistiikan kollegoiden kanssa. Lue lisää

    14.3.2024 Tavoitteellinen ostaminen ja ABC-luokittelun hyödyntäminen

    Webinaarissa keskitytään tavoitteellisen ostamisen tekemiseen sekä ABC-luokittelun merkitykseen ostossa. Lue lisää