Kuva: Kauppalehti
”It-alalla laatu lähtee siitä, että järjestelmätoimittaja ymmärtää, mitä ohjelmistolla pitää tehdä, ja asiakas ymmärtää, mitä hän ohjelmistolta haluaa”, Leanwaren toimitusjohtaja ja perustaja Janne Viinikkala toteaa.
Kauppalehti uutisoi kesäkuun alussa näyttävästi Leanwaren yrityskulttuurista ja siitä, miten aito tekemisen meininki ja mutkaton kumppanuus heijastuu laatuna ja lisäarvona asiakkaillemme. Toimittaja tarttui Suomen Laatuyhdistyksen heittämään laatuhaasteeseen ja kysyi toimariltamme, miten Leanware on vienyt prosessiosaamista henkilöstölleen?
”Suoraviivaisin tapa on viedä uudet tekijät tuotannon tai logistiikan lattialle tarkkailemaan toimintaa. Miksi joku tekee jotain? Millä perusteella hän päättää tehdä sen? Mikä on tehdyn toimen arvo kokonaisuuden kannalta? Käytännön prosessien ymmärrys on kaiken avain ja luo myös omalle tekemiselle enemmän merkitystä. Toinen tapa on sisäiset koulutukset. Meillä on kursseja esimerkiksi teollisuuden ja logistiikan prosesseista, takaisinmaksuajoista ja KPI-mittareista. Saamme erityisen hyvää palautetta asiakkailta prosessien ja materiaalivirtojen mallintamisesta”, Viinikkala vastasi.
Mitä muuta onnistuneen käyttäjäkokemuksen ja laadunvarmistuksen taakse kätkeytyy? Lue koko artikkeli täältä!