Terveys, turvallisuus ja ympäristö (HSE) ovat keskeisiä prioriteetteja teollisessa valmistuksessa. Keskittymällä prosessien ja toiminnan turvallisuuteen sekä operatiivisten riskien ja vaatimustenmukaisuuden hallintaan, voit luoda turvalliset olosuhteet työntekijöillesi, tuotannollesi ja ympäristöllesi. Täysin digitaalinen lähestymistapa HSE:hen tekee riskien ja turvallisuuden hallinnasta työpaikallasi helpompaa, tehokkaampaa ja paremmin organisoitua.
TenForcen tarjoama HSE-ratkaisu on tehty huippuosaamiseen tähtääville yrityksille. Kehitä toimintaa turvallisuudessa ja ympäristön suojelussa sekä varmista työntekijöiden ja urakoitsijoiden hyvinvointi. Me varmistamme, että käytössäsi on parhaat työkalut. Työturvallisuuden, käyttöriskien ja vaatimustenmukaisuuden hallintaohjelmistomme skaalautuvat yksinkertaisista vaativimpiin asiakkaiden tarpeisiin, ja ne voidaan räätälöidä täysin vastaamaan yrityksesi standardeja, määräyksiä ja toimintaprosesseja.
Yksi käyttäjäystävällinen alusta
HSE-ratkaisumme tarjoaa useita moduuleja saataville yhden keskitetyn järjestelmän kautta. Pääse eroon vanhoista perinteisistä tiedostoista, lopeta manuaalinen yhteistyö lomakkeilla tai paperin ja kynän käyttäminen. HSE-ohjelmistomme avulla voit nyt raportoida, hallita ja analysoida tapahtumia, läheltä piti -tilanteita ja muita riskitapahtumia yhdellä helppokäyttöisellä alustalla.
Mukautetut moduulit tarpeisiisi
HSE-ratkaisumme avulla voit valita mukautetun konfiguraation, joka on räätälöity yrityksesi tarpeisiin ja prosesseihin. Räätälöity modulaarinen lähestymistapa tarkoittaa, että ratkaisu voidaan toteuttaa yrityksesi erityispiirteiden, menettelytapojen ja toiveiden perusteella. Ymmärrämme asiakkaiden tarpeet ja pystymme mukauttamaan ratkaisun kaikkiin erityisvaatimuksiin.
Läpinäkyvä riskien ja poikkeamien hallinta
HSE-ratkaisumme tarjoaa keskitetyt ja tarvittavat tiedot jokaisesta poikkeamasta, joista kaikki rekisteröidään yksityiskohtaisesti järjestelmään myöhempää käyttöä ja oppimista varten. Tapahtumat ovat jäsenneltyjä, ja riskit voidaan raportoida ja kommunikoida suoraan, avoimesti ja läpinäkyvästi.
Mahdollistaa jatkuvan HSE:n parantamisen
Läheltä piti -tapahtumiin reagoidaan nopeammin, ja vastuuhenkilöt voivat rakentaa toimintasuunnitelman todellisten tietojen perusteella. HSE-ratkaisumme avulla voit seurata tapahtumatiheyttä ja linkittää ne riskeihin, luoda, määrittää sekä seurata automaattisesti asiaankuuluvia korjaavia ja ehkäiseviä toimenpiteitä.
Verdantix*:n mukaan Permit-to-Work (PTW)- ja Isolations (tunnetaan myös nimellä lock-out tag-out, LOTO) -ohjelmistot ovat kriittisiä osia käyttöturvallisuuden ja vaatimustenmukaisuuden varmistamisessa. Edellämainitut ratkaisut ovat yksi keskeisistä ajureista työterveys- ja turvallisuuskehityksen digitalisoinnissa vuonna 2024. Edistyksellinen ratkaisumme tarjoaa tarkemman ja tehokkaamman lähestymistavan lupien, turvallisuusprotokollien, vaatimustenmukaisuuden hallintaan ja työturvallisuuden parantamiseen. *Verdantix Strategic Focus: Getting Value From Control Of Work Software For Safe Operations, February 2023
Keskeiset ominaisuudet
Ratkaisumme varmistaa, että työ tapahtuu aina voimassa olevien lupien alaisena ja eristysmenettelyjä valvotaan. Käyttäjäystävällinen käyttöliittymä yksinkertaistaa kaikkien työlupavaatimusten luomista, valtuutusta ja myöntämistä ja tarjoaa keskitetyn tilan kaikille toimenpiteille.
Pääsy reaaliaikaisiin tietoihin mahdollistaa ennakoivan riskienhallinnan. Automaattiset hälytykset ilmoittavat sinulle, kun tärkeitä tehtäviä ei ole suoritettu. Työntekijät voivat käyttää tietoja liikkeellä ollessaan, kun taas johtajat hyötyvät joustavista analyysitoiminnoista.
Ratkaisu automatisoi aikaa vievät hallinnolliset tehtävät virtaviivaistaen ja yksinkertaistaen prosesseja, menettelyjä ja tiedon tallennusta.
Turvatarkistukset, hälytykset ja eskalointitoiminnot parantavat lainsäädännön ja parhaiden käytäntöjen noudattamista, vähentävät toimintariskiä ja maksimoivat turvallisuuden. Pääset helposti dokumenttihistoriaan ja pysyt ajan tasalla säännösten muutoksista, mikä varmistaa täydellisen noudattamisen.
Poikkeamien hallinnassa on kyse kaikkien tehtaan tai organisaation poikkeamien, tapaturmien ja läheltä piti -tilanteiden tallentamisesta, raportoimisesta ja kirjaamisesta. Poikkeamahallintamoduulimme helpottaa selkeän suunnitelman ja menettelyn kehittämistä ja toteuttamista tapahtumien rekisteröintiä ja tutkintaa varten. Sen avulla voit seurata kaikkia tapahtumia tai läheltä piti -tilanteita laitoksessasi ja hyödyntää integroituja raportointityökaluja ja yleiskatsauksia.
Keskeiset hyödyt
Ilmoita poikkeamasta ja läheltä piti -tilanteista paikan päällä, pidä oikeat ihmiset aina ajan tasalla
Suorita perusteelliset tutkimukset ajoissa ja hae tietoja useista lähteistä tunnistaaksesi onnettomuuksien juurisyyt ja ryhdy korjaaviin ja ehkäiseviin toimenpiteisiin.
Säädä ennalta määritettyjä tai poikkeamatyyppikohtaisia hyväksyntöjä ja työnkulkuja
Mahdollista joustava raportointi ja analysointi
Paranna tietojen jäljitettävyyttä täyttääkseni viranomaisvaatimukset
Riskienhallinta on liiketoimintasi riskitekijöiden tunnistamista, arviointia ja niihin vastaamista. Hyvin toteutettu riskienhallinta vähentää sekä riskin mahdollista toteutumista, että mahdollisia negatiivisia vaikutuksia. Riskienhallintamoduulimme on helppokäyttöinen paperiton ratkaisu. Se on täydellinen ohjelmisto tunnistamaan, analysoimaan ja eliminoimaan mahdollisimman suuressa määrin kaikki riskit, jotka voivat olla vaaraksi työntekijöiden terveydelle ja turvallisuudelle.
Keskeiset hyödyt
Nopea reagointi onnettomuuksien sattuessa
Hyvä yleiskuva suoritetuista toimista ja niiden vaikutuksista, automaattinen toimintojen seuranta
Integrointi muihin moduuleihin ja raportointityökaluihin
Riskien luokittelu ja arviointi, useiden riskienhallintamenetelmien tuki, hyväksynnät ja validoinnit
Auditoinneilla on keskeinen rooli turvallisen työympäristön ylläpidossa, ei-toivottujen tapahtumien välttämisessä ja riskienhallinnan ja säännösten noudattamisohjelmien tehokkuuden varmistamisessa. Koska toiminnan monimutkaisuus ja sääntelyvaatimukset kasvavat päivä päivältä, myös auditointien määrä kasvaa tasaisesti. Audits and Observations -moduulimme avulla voit lisätä saman tiimin tekemien auditointien määrää sekä kattaa useampia tarkastettavia alueita ilman, että mukana olevien ihmisten määrä kasvaa.
Keskeiset hyödyt
Kartoita kaikki tarkastettavat kokonaisuudet ja yleiset riskien ja kontrollien kirjastot ja hallitse niiden välistä suhdetta
Järjestä tarkastukset prioriteettien perusteella yksityiskohtaisilla tarkistuslistoilla ja malleilla, jotka perustuvat liiketoimintaprosesseihisi, arvioinnin hyväksymis- tai hylkäyskriteereihin ja suoritettaviin tehtäviin
Tallenna havainnot, liitä yksityiskohtaiset huomiot ja lisää suosituksia ennalta määritetyissä muodoissa ja malleissa
Määritä toimintasuunnitelma ja seuraa korjaavia ja ehkäiseviä toimia sulkemiseen asti
Salli tarkastajien luoda toimintoja, määrittää ne tiimille ja seurata niiden tilaa
Muokattavat raportointi ja analytiikkanäkymät mahdollistavat trendien nopean tunnistamisen